söndag, maj 07, 2006

Sommarens varma strålar värmer min kind, gräsklipparen klipper det gröna gräset utanför mitt fönster. Jag njuter av varje sekund, varje minut.

Tydligen så finns det människor som läser min blogg igen. Jag kommer ihåg "glansdagarna" då jag hade runt femhundra läsare i veckan. Då blogga jag också runt tre gånger om dagen, så det var nog därför. Rätt kul är det dock att man hade så många läsare, att så många ville läsa just det jag hade skrivit. Känner mig stolt över den perioden. Det är inte så längre dock, tyvärr.

People read what I write, do they care?

Jag orkar inte skriva tre gånger om dagen längre, eller jo jag orkar men det skulle inte bli så mycket tanke bakom det hela. Då hade jag även jullov som gjorde att jag fick oerhört mycket tid och alla andra också hade tid. Nu börjar sommaren komma och folk börjar röra sig ut istället för att sitta vid datorn och läsa bloggar.

Summer is here, enjoy

Förhoppningsvis så får någon annan än jag ut något av att läsa min blogg. Jag skriver dock inte för er som läser utan för mig själv. Jag anser att när jag börjar skriva allting för er som läser då kan jag lägga ner med bloggandet. Då fyller det ingen funktion för mig längre.

Error, disfunctional error

Catch u later!
Dytte

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Klart man måste skriva för sig själv! :D
Och ibland har man verkligen en sådan idétorka.. bloggtorka.. ibland kan jag känna att jag VILL skriva, men har verkligen ingenting att skriva OM, det är skitjobbigt. Det slutar oftast med att jag skriver något men raderar det sedan, eftersom det inte finns en riktig tanke bakom. Usch.

Nu ska jag ut i solen. Ska du? ;)

Anonym sa...

Turbotrollet: Jag vet precis vad du pratar om med bloggtorkan. Man vill så gärna skriva, men vad man än försöker skriva så blir det fel. Som du säger så är det skitjobbigt. Jag såg att någon hade svarat på blogginlägget så jag tänkte kika på det. Nu ska jag dock återgå till att läsa min bok i solen. Det är riktigt skönt ute må jag säga!

Anonym sa...

Hej, Dytte!

Naturligtvis ska du skriva för din egen skull?! Texterna kommer inifrån och inte utifrån en själv. Vissa dagar går det bra och andra dagar går det inte alls. Om man börjar värdera det man skriver råkar man in i någon sorts förlamning. Så gör inte det. Värdera inte det du skriver. Bara skriv! =)

Tankar till dig i all välmening!
/ Ullis (från Elins blogg)

Anonym sa...

Man vill skriva något med mening. Något som betyder något för en. Jag gillar inte när jag själv skriver småsaker som inte är så stor mening med. Det är jag dock, men men.

Anonym sa...

Jag skriver varje dag på lunarstorm, fast där är det mer eller mindre mest för att skriva.. både om vardag och allvar. Sitter ju ändå vid datorn jämt så något måste man ju göra... och det blir som kom-i-håg. Bloggen här är ju mer på allvar. Oftast åtminstone.
Det är svårt att skriva emellanåt, speciellt när tankarna svävar omkring i tomma intet alternativt på villovägar. Ibland händer det ju så mycket att man inte riktigt vet var man ska börja, men ibland så händer det verkligen ingenting nytt så man vet inte heller då vad man ska välja ut - även om vardagen i sig kan vara minst lika nyttig att skriva om. Men kvalitét är ju bättre än kvantitet i det här läget förståss.

Ser alltid fram emot din blogg. Ofta får man sig en tankeställare. Nyttigt. Speciellt inför författandet av "Mitt andra jag".

Kram