torsdag, maj 04, 2006

Spelet

Jag har kommit halvvägs, genom hela boken har jag mått bra, skrattat och varit glad för deras skull. Nu när jag kommit halvvägs så mår jag dåligt, ruskigt dåligt. Jag lider verkligen med dem, trots det dem har gjort. De sökte något vi alla här i livet söker egentligen söker, lycka.

Mission failed

De fann lyckan på ett sätt, men på ett sätt förlorade de lyckan också. De kunde inte hålla kvar vid den, de ville hela tiden ha mer. De gjorde hela tiden tvärtom mot vad alla andra gjorde, likaså med lyckan. De förlorade den, medan andra höll den stenhårt i sitt grepp.

De var vilsna själar på jakt efter lyckan

Boken jag pratar om heter "Spelet" och handlar enligt bokens författare - Neil Strauss - om "En inträngande analys av raggningsexpeternas hemliga sällskap". Boken är grym, inte bara för att man får en inblick i deras raggningsliv som de levde, absolut inte. De levde efter detta, det var en livsstil för Neil och många andra runtom i världen. Boken är fascinerande och mycket svår att lägga ifrån sig. Den är grym!

Jag gör som jag vill, i´m not your puppet

Catch u later!
Dytte

Inga kommentarer: