måndag, juni 29, 2009

Ghostfactory

Igår när jag jobbade var det spöklikt på jobbet. En enda linje gick och det var den jag var på. Totalt var vi sju personer som var där igår. Multiplicera det med nio och du får vad det är på en normal arbetsdag. Inga lampor var tända och det var inget ljud från de övriga linjerna som det brukar.

Ghost

Men tiden gick snabbt igår trots att vi var så få och det kändes som lättförtjänta pengar. Vilket alltid är bra. Ska ju försöka jobba så mycket jag kan nu i sommar för att få lite extrapengar över att göra något roligt för. Får se vad det blir av det.

Money

Det roliga är att jag kanske kan få förlängt på ångestfabriken och frågan är då vad jag gör. Kör jag stenhårt ett år för att sen dra eller struntar jag i det och drar på direkten? Alltid svårt att veta när tryggheten knackar på dörren. Men just nu är det en senare fråga som jag får ta ställning till då.

Safe

Inga kommentarer: