söndag, juni 28, 2009

Honor

Jag kollar på flight 93 som handlar om 11 september och när jag gör det kan jag inte annat än att tänka på offren. Både när det gäller nyss nämnde 11 september men även tsunamin som krävde många offer.

Katastrof

Att bli offer för något man inte kan påverka överhuvudtaget är något som händer varje dag. Men att veta att du inom en timme kommer att dö måste vara så...ja jag vet inte. Det går nog inte att förklara hur det är förrän man är där och de orden som offren vill förklara med finns nog inte med i ordlistan.

Victim

Det är fortfarande svårt att förstå att det är något som faktiskt har hänt. Att något som kallas terrorister, och idag är ett allmänt känt ord, kunde kapa fyra plan och krascha tre på väl valda mål och det fjärde där passagerarna lyckades få kaparna att krascha på ett helt annat ställe än vad som var tänkt. Att det inte var deras riktiga plan förstår vi allihopa. De ville överleva och vi hade gjort samma sak.

Survive

Vi får inte glömma tsunamin och 11 september för det kommer aldrig de anhöriga att göra. Det vore att smutsa ner deras minne. Att vanhedra deras minne och allt det de fick utstå. Jag kan bara tänka mig paniken och rädslan de hade när de fick se vågen komma eller när terroristerna tog över planet. Och en sak är säker - jag hade inte velat uppleva det.

Memory

Inga kommentarer: