fredag, juni 19, 2009

Vågen kommer

Rastlösheten slår över mig som en tio meter hög våg på atlanten i en stor storm. Den bedarrar inte och har inga planer på att göra det heller. Mina fötter värker av en lust att få upptäcka nya platser och en vila är bara en chans att få andas in världen i mina lungor och låta mig fyllas av intryck.

Restless

När jag var iväg på semester så väcktes många tankar och idéer. En väcktes nu när jag kom hem. En tanke är att bli reseledare för att få se nya platser på jorden. En annan är att åka över sydamerika på samma rutt som Che gjorde då det begav sig. En tredje tanke är att ta mig en cykel och åka över till Afrika för att där cykla från ena änden till den andra. Hopplösa drömmar kan många tycka. Men ni har fel. Jag vet att jag kan göra allt detta bara jag bestämmer mig för det. De som känner mig vet att jag är galen nog att göra det också. Bara för att bevisa att människor har fel. Att jag är en envis jävel som aldrig ger sig har jag visat många gånger om. Jag är inte slut än.

Vågorna drar mig mot öppet hav

Inga kommentarer: