onsdag, juni 03, 2009

Different

Ibland kommer den där paniken krypande. Den som gör att jag vill strunta i att jobba för dagen och bara dra iväg. Sitta och drömma mig bort en hel dag eller ta en bil och åka så långt bensinen tar mig. Bara för att komma iväg. Rastlösheten bränner i mitt sinne.

Desire

Jag vill packa en väska med det nödvändigaste, sätta mig på en flygplats och sen bara ta en sista minuten till någon plats som låter rolig. För att komma bort och fly från tristessen som jag befinner mig i. Ett sätt för mig att få fylla mina lungor med friskt syre som åter komma fylla mina ådror med liv. Som kommer få mig att njuta av livet istället för att känna en ängslan som gör att jag inte vill vara kvar.

Vains

Men snart förändras allting. Det är då jag kommer söka efter den rätta vägen för mig. Något nytt. Att säga att jag flyr från något är kanske fel. Men jag kommer börja ett sökande efter något som passar mig. Jag letar efter en handske min hand passar i. Ett skjorta som passar min kropp. Ni förstår vart jag vill komma.

Something for me

Inga kommentarer: