tisdag, juni 02, 2009

Upgrade

Jag har fått en ny titel nu. Numera är jag vikarie istället för frilans. Vet inte om det är en uppgradering eller inte men jag tror jag sänks (höjs?) till veckan efter igen. Till frilans för då är chefen tillbaka. Det är hans plats jag tar när han är borta. Krävs ju någon med kompetens för att ersätta chefen liksom. Tar ju inte in vem som helst för det uppdraget.

Mission boss

Men jag vet inte med dessa tider jag ska jobba alltså. Det är hur mycket tid som helst jag är schemalagd till och som det lät när jag var iväg på mötet så är det praktiskt taget inget jag ska göra. Några matcher här. Titta på det. Prata med den personen. Det är lättförtjänade pengar. Nästan så jag skäms faktiskt. Alltid kul att få betalt men jag gör ju ingenting för dem. De bara trillar in på mitt bankkonto nästa månad.

Shame on me

Därför funderar jag på att donera pengarna som jag tjänar på att inte göra något till någon organisation. Det lättaste hade varit att skänka det till cancerfonden. Vilket jag förmodligen gör också. Alla vet ju varför just nu. Det tycker jag låter som en bra idé faktiskt om jag ska prata med mig själv.

Charity

Inga kommentarer: