torsdag, februari 19, 2009

Ingen soldat

Jag gjorde en intervju med en allsvensk spelare nyligen och fick reda på att en av hans favoritartister är Lars Winnerbäck. Han gillade Linköpingssonen redan innan sonen blev känd och tycker inte riktigt om dessa fjortisar som står längst fram vid staketet och skriker Lars namn.

Scream my name

Hans favoritlåt var "ingen soldat" med nyss nämnde artist. På väg till match laddar han alltid upp med den. Min fråga blev då hur man taggar till med en sån låt i öronen. Sök på youtube och lyssna på låten. Du kommer förmodligen inte tagga till. Kanske är det lugnet han är ute efter. För låten är allt annat än up tempo.

Tagga

Kanske är det bara en fundering över livet som han har. Något han identifierar sig med. Nästa intervju med honom ska bara behandla musik för att gräva djupare i frågan. Vilken låt förlorade han oskulden till, vilken är han och hans frus låt, vilken låt vill han tillägna sin son. Det kan bli ett intressant ämne det här. Kanske till och med ett hemma hos reportage. Kan alltid göra en Berg och sova över. För att jag kan.

I can

Okej, jag kanske inte kan det. Lär få gömma mig i huset/lägenheten om jag ska få stanna över natten. Sen är det väl inte att jag får stanna då jag gömmer mig. Men ändå. Han gillar att fiska också. Det är inte riktigt min grej. Min fråga är istället om han lyssnar på musik där också eller om han njuter av lugnet. Vad kan man lyssna på när man fiskar? Jag går och fiskar? Får fråga honom vid nästa intervju helt enkelt.

Fiskmusik

1 kommentar:

Anonym sa...

Den är en av mina favoriter. Hörde den på Skavlan igår när du och jag pratade, tror jag nämnde det. Det är underligt det där egentligen. Deja vu fast ändå inte. Skrämmande, mysigt och hemtamt. Du är bra J. Du är bra för oss. Tack för att vi får läsa. Ses imorgon. Varm kram!