fredag, februari 20, 2009

Spain

Igår började det spridas ett rykte på en av sidorna jag skriver för eller rättare sagt deras konkurrent. Fakta var att det skulle bli en tvåmanntrupp som skulle åka till Spanien för att bevaka ett lags läger på plats. Jag var en av dessa två och den andra var chefredaktören för denna sida.

Going to Spain

Ryktet som spreds däremot pratade om en två killar som skulle vara runt 20 år. Det vill säga att jag inte var med i dessa planer. I år fyller jag 24 år och jag ser mig inte längre som en 20-åring. Jag hoppades och trodde att detta rykte var falskt. För att få klarhet i det skulle blev jag tvungen att prata med chefredaktören. Vilket är vad jag gör nu. Pratar med honom alltså.

False

Min fråga var väldigt oskyldig och jag spelade ovetande om ryktet som hade dykt upp. Frågan lydde: "Jag såg att allting var klart inför lägret nu. Gött". Det var då bomben levererades i form av att han hade dystra nyheter. Den andra Spanienresenären skulle inte vara moi utan en helt annan person.

Fuck this

Självklart blev jag besviken och blev nog mer besviken när anledning till det hela kom. Den korta anledningen var att de ville ha med någon som hade erfarenhet av videoredigering och kunde filma. Det roliga (sorgliga?) med detta är att jag gick medieproduktion på högskolan. Jag kan ensam producera och redigera ett program för helvete. Om detta var anledningen eller inte vet jag inte med 100% säkerhet. Men förbannad är jag.

NOT going to Spain

Vet inte om jag ska skratta åt deras idioti eller gråta för att jag inte längre får åka till Spanien. Det börjar luta åt det sistnämnda. Men får väl försöka svälja det och gå vidare.

Their loss

Inga kommentarer: