måndag, februari 09, 2009

Jobb

Jag vaknade och öppnade ögonen. Min första tanke var "fan, nu ligger jag här igen utan jobb". Min andra tanke var "nä, nu jävlar försöker jag somna om för nu kommer paniken". Det absolut värsta jag vet är att vara arbetslös. Därför vända jag mig om och försökte få lite mer sömn.

Sleep

Mitt försök var förgäves. Bara någon minut senare ringer telefonen. Ville slänga den i väggen för att personen ifråga skulle lämna mig ifred. Tvingade mig upp och svarade. Det var en kompis som brukar ringa från jobbet. SITT JOBB och prata med mig på morgonen när han inte har något att göra. Jag vill också ha ett jobb. Erkänner att jag är avundsjuk.

Avundsjuk

Nu sitter jag här framför datorn och har panik istället. När den kommer är den svår att stoppa. Vill ha ett jobb och det snabbt. Hör min bön (om du vill kalla den det) och ge mig ett skribentjobb. Det vore bra. Slut på bönen. Tack.

Pray

1 kommentar:

Anonym sa...

en sådan bön bör vi nog be vareviga dag. start bön, bön och slut bön =)