lördag, februari 21, 2009

Rullar fram

Igår var det tänkt att det skulle bli Scotts på stadens lokala uteställe. Tji fick dem då det blev ändrade planer. När min vän kom hit och vi skulle ladda upp för utekvällen med nyss nämnda band i högtalarna blev det stopp. Tanken som for genom våra huvuden var "va? är det detta vi ska lyssna och dansa till?" Där och då började vi prata om bowling.

Bowl

Vi var en två man stark trupp och vi skulle inte inta något uteställe för kvällen. Det var en sak som var säker. En annan vän ringde och vi försökte få med honom ut på just Scotts. Han har match idag så han var inte på den idén. Då föreslog vi bowlingen och då jävlar tog det fyr. Idén satte sig och inom två röda så var han här.

Let's bowl

Hit kom han med äckligt godis, men som jag ändå åt av, och ett glatt humör. Sen blev det att lyssna på musik och ha allsång. Som vi brukar ha. Efter en timme begav vi oss iväg till lokalen de kallar happy bowl. Vi kom in helt utan att behöva visa leg trots att mina kinder var rena som barnrumpor och jag kunde misstas för en 12-åring som fått sin första finne. Dock var jag finnfri för kvällen och det var väl tur det. Kanske det som gjorde att jag kom in utan att vifta med mitt lilla plastkort.

Jag är 12 år

Det blev lite rullande av klot där jag kom sist totalt sett och kom tvåa som bäst i en serie. Eller näst sist om ni föredrar det. Ert val. Självklart blev det lite färdkost för den kalla vägen hem till mig från stadens bästa hamburgerställe. SG går inte av för hackor. Satt sedan och pratade en stund hos mig innan det var dags att dra sig mot sängen. Helt själv. De andra lämnade innan.

Fuck MCD

1 kommentar:

Anonym sa...

De och dem, Jocke aja baja=) Skönt att höra att du hade det roligt, men du var saknad på Scotts. Gick ju och spanade efter dina läckra dansskor förstås. Må så gott!