torsdag, januari 19, 2006

Datingordbok

ATTRAKTION: När man associerar kåthet med en speciell person.

KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET: Det som händer när två extremt kåta, men inte så nogräknade, människor möts.

DATING: En process där man gör av med enorma summor pengar, tid och energi för att lära känna någon, som man inte gillar just nu och kommer att gilla ännu mindre i framtiden.

FÖDELSEKONTROLL: Att undvika graviditet genom att svälja speciella piller, sätta in spiraler, använda kondom och dejta frånstötande män.

BILLIG: Ett ord som används för att beskriva en kvinna med samma sexuella moral som en man.

ÖGONKONTAKT: En metod som används av singelkvinnor för att kommunicera med en man hon är intresserad av. Trots att de har fått rådet att göra det så har många kvinnor svårt att titta män i ögonen, inte nödvändigtvis p.g.a. blyghet utan vanligtvis för att en kvinnas ögon inte sitter i brösthöjd.

VÄN: En person av det motsatta könet i din bekantskapskrets som har någon brist som gör det helt olockande att ligga med honom/henne.

LIKGILTIGHET: En kvinnas känsla för en man, uppfattas av mannen som "spelar svårfångad".

INTRESSANT: En mans ord för att beskriva en kvinna som låter honom sköta snacket.

IRRITERANDE OVANA: Vad de små förtjusande egenskaperna, som från början attraherade två människor, blir efter ett par månader tillsammans.

RELATIVITET: Hur attraktiv en person är står helt i proportion till hur oattraktiv din date är.

NYMFOMAN: Vad en man kallar en kvinna som vill ha sex oftare än honom.

NYKTER: Ett tillstånd då det är nästan omöjligt att bli förälskad.

Catch u later!
Dytte

2 kommentarer:

Jay sa...

Daniel: Ful nä men ja smaken är som baken delad ;-) Nä men jag raggar inte full eller jo det gör jag men jag kan inte påstå att det någonsin slutat väl haha!

_jenni: Tack så mycket! Mjo men jag säger ju att det var jeppe! Bara han som kan med att gå med en rosa ipod :P
Desamma tjejen!

Danne sa...

det här var det sannaste jag läst idag. =) Diskursen säger.... Nä fan jag droppar tentatermerna tror jag.