lördag, januari 14, 2006

Fredagen den 13:e

Filmen med samma namn.

Ja det brukar ju kallas oturens dag! De var det verkligen för mig igår.

Jag och kompisen tänkte dra till Göteborg. Han befann sig redan i Falköping därifrån tåget gick. Så jag var tvungen att ta bussen. Vi såg att bussen skulle komma ungefär 2min efter att tåget skulle gå. Men vi hoppades att bussen skulle vara tidig eller tåget sent. Det stämde perfekt dock, men min kompis fick tåget att vänta i 2.5min men sen var han tvungen att åka. Jag kommer ungefär 30sek efter att tåget gått. Otur? näääää! Får vänta en timme på nästa tåg.

På vägen hem då....
Klockan 17:35 ska bussen gå hem till Skara för mig och min vän. Problemet nu är bara det att klockan är 19:27 och vi är båda för trötta för att ens tänka. Jag har inget att göra så jag går och kikar på tidtabellen igen. Tittar på den, tittar ut genom fönstret ser en buss som åker iväg. Tittar på tidtabellen igen. Börjar småskratta och hämtar min kompis och visar han. Han blir lite småpurk, vår buss gick nämligen 19:25. Nästa buss går 20:50. Otur? Nääää

Sen hämtar min syster oss och vad gör jag om jag inte glömmer mina vantar i bilen. Frös bra om händerna sen. Fast det att jag glömt handskarna i bilen är bara en teori, jag kan lika gärna tappat dem. Har ej fått bekräftat att de faktiskt ligger i bilen.

Kommer sedan hem och filmkväll.
Kompisen är på väg in i vardagsrummet och trampar då i min tvättmedelslåda som töms ut golvet. Åhh otur? nääää

Catch u later!
Dytte

3 kommentarer:

Emma sa...

det låter extremt jobbigt allt ihopa.. jag hade faktist ionte nån otur igår:P hör och häpna.. hela dagen gick väldigt bra:D

Petter sa...

fredagen den 13:e är en fin dag för mig... kolla in http://jovars.bilddagboken.se vettja! :) (men om jag ska vara helt ärlig så hade jag det lite tungt under dagen, innan allt det roliga hände)

Jay sa...

Emma: Vissa har det bra :P

Petter: Grattis i efterskott! Men det är bra att det blev ljusare ju längre dagen gick då :P Vårt blev ju bara sämre hehe!