måndag, januari 09, 2006

Skolan? Thailand?

Började faktiskt idag! Det var med blandade känslor jag steg på bussen som skulle ta mig till Falköping för att sedan därifrån ta tåget till älskade(?!?!) Jönköping.

Där gick jag med tunga steg in på hlk och skolan igen. Det var som sagt med blandade känslor jag gick in. En del av mig ville så hemskt gärna träffa alla glada, trevliga och omtänksamma människor igen. Den andra delen ville inget annat än att stanna hemma och bara strunta i allt vad skola heter.

Jag har under lovet haft mycket tid att fundera och reflektera över saker och ting. Då har jag ju bl a funderat på att hoppa av som ni alla vet. Därför kändes skolan idag mycket hård och tung. Speciellt med en lärare som Morgan - han är oerhört tråkig och taskig tycker jag - då man inte lyssnar så hemskt mycket på han. Fast Anders är värre! Fick idag reda på att Morgan helt sonika väljer att inte ge oss några instuderingsfrågor. Dumma Morgan!

Bara för detta kommer jag få ett FETT U på tentan som sagt. Därefter ska jag ju åka till Thailand och arbeta som hora. Nä men seriöst jag kommer få ett fett u på tentan! Det är jag rätt säker på.

Så jag har funderat på att göra såhär: Jag tar mitt u, gör om och gör rätt, jag är då godkänd. Sen tar jag studieuppehåll och säger upp min lägenhet. Under tiden jag sitter på mitt feta arsle så säljer jag allt jag äger och har, drar sedan raskt vidare till Thailand eller Sydamerika(Land ej bestämt). Där jobbar jag som hmm ja jag vet inte i brist på alternativ får jag säga kycklinguppfödare.

Vad tycker ni om detta? Detta är ju ändå en lite mer seriös tanke jag har. Jag funderar ju så mycket på vad jag ska göra.

Catch u later!
Dytte

8 kommentarer:

David sa...

det är ändå att fly skolan.. hade de inte vart de kunde jag stött de.... men nu tycker jag minsann du ska köra på skolan. Sen om du tänker U är nog risken stor de blir U med.. tänk positivt grabben.. de gör stor skillnad och om inte annat så blir de mycket roligare..

Anonym sa...

Du ska inte nånstans... du ska stanna här i skara med oss o fortsätta att plugga på skolan o bli klar så att du kan utöva det du har drömt om...

Hur skulle jag klara mig utan dig? det skulle ju fan inte gå.. faktiskt..

skulle bli totalt isolerad...
varför dra till sydligare breddgrader?
du skjuter ju bara upp det som du någon gång måste göra för att kunna utöva ditt favvo yrke...

eller hur?

Anonym sa...

Min käre Dytte du går du går ingenstans utan mig så därför har jag bestämt mig för och följa med dig =P...

Jag har sagt upp jobbet idag så jag är redo när som helst.

Och fan om vi inte åker nu då kommer jag _ _ _ slita dig i stycken =)

Over and Out Frodo

Lisa sa...

med fågelinfluensan och allt? Låter dumt

Anonym sa...

Jag hör allt att du är lite sugen på och följa me Lisa, det finns alltid en plats för dig kom jag och Dytte överens om =)...

Så packa skiten och sluta skolan så drar vi om 1 månad

Over and Out Frodo

Jonatan sa...

ord överflödiga.. du vet vad jag tycker..

Anonym sa...

några sätt att skriva en tenta på

Skriv vartenda ord med olika typsnitt. Variera med olika storlekar också.

Skriv hela din hemtenta på Post-It lappar och lämna in den genom att fästa dem på din professors dörr.

Skriv en tenta som diskuterar ämnet "Varför Michelangelo fick bli en ninjasköldpadda, men inte Van Gogh".

Diskutera sedan mycket runt ämnet om Van Gogh hade valt nunchakus eller katanas.

Bygg upp hela din tenta genom att klippa ut ord från tidningar och klistra dem på papper som du sedan lämnar in anonymt.

Avsluta tentan med "Detta papper kommer att självförstöras om tio sekunder."

Dränk in tentan i kattmynta. Förklara att det var det enda sättet du kunde hunden att sluta äta upp dina tentor.

Om din hemtenta måste bestå av minst tvåtusen ord, rita då två bilder av vad din tenta skulle sett ut. För, du vet, en bild säger mer än tusen ord.

Lämna in tentan genom att vika sidorna till pappersplan och försök få dem att landa bredvid varandra på lärarens skrivbord.

Sjung in din tenta på band. Operalikt. Lämna in.
SSkkrriivv vvaarreennddaa bbookkssttaavv ttvvåå ggåånnggeerr..

Lycka till

Frodo

Lisa sa...

Hey, jag är aldrig svår för varmare breddgrader, men just nu ska jag stanna här och göra vad jag kämpat för. Plugga.