onsdag, januari 04, 2006

Fåfäng?

Fab five är några att se upp till!

Är det fel på en man som vill klä sig snyggt? Är det fel på en man som använder skönhetsprodukter? Är det fel av en man att vara fåfäng?

Jag har många gånger hört människor säga att män som sminkar sig, använder diverse skönhetsprodukter och allmänt bryr sig om sitt utseende bli kallade fjollor och t o m bögar. Som att det skulle vara dåligt att vara bög. FEL!!!
Jag måste tyvärr erkänna att jag själv har sagt detta om dessa personer. Jag förstod inte varför vi killar skulle sminka oss eller använda skönhetsprylar som tjejerna använder. Äsch fjolligt tyckte jag.

Men någonstans på vägen ändrade jag uppfattning. Idag tycker jag inte det är fjolligt, jag finner det naturligt. Klart killar ska bry sig om sitt utseende, men det får inte gå till överdrift. Lagom är bäst. Detsamma gäller tjejer. Jag säger inte att jag sminkar mig, men jag erkänner att jag använder diverse skönhetsprodukter. Jag ser absolut inget fel med det.

Min väg har blivit upplyst.

Gentleman, det är ett uttryck som används alldeles för lite. Det beror inte på att alla män är det, tyvärr. Jag ser det som en självklarhet att man är vänlig mot er tjejer/kvinnor/damer.

Min vän Mange skrev lite om detta för ett tag sen. Han tog ett exempel med en taxi. Killen sätter sig i fram och tjejen i bak visst fint eftersom killen betalar, men ack så fel. Man låter tjejen sätta sig i framsätet och man sätter sig i bak, tyvärr också fel eftersom den som sitter i fram oftast betalar. Nu kommer det rätta!!! Man öppnar dörren för tjejen som hoppar in i bak och man ber henne vänligt att hoppa ett steg längre in så man själv också kan sitta i bak. Varför? Gentlemannamässigt samtidigt som det är det mysigaste sättet att ta sig hem.

Alla ni män som läser denna blogg ta till er detta. Bli en gentleman! Tjejerna blir hemskt glada. Kommer slänga in ett och annat tips till er framöver. Ni ska få se!

Catch u later!
Dytte

4 kommentarer:

Magnus sa...

Kan varmt rekomendera Shiseidos produkter, världsklass!
Och taxitricket funkar alltid, utan undantag!
Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker det här är viktigt, men det ante mig att Dytte hade läget under kontroll!

Jay sa...

Magnus: Jag har koll på mesta. Klart man har kontroll :P

Jonatan sa...

tycker också att lagom är bäst för tjejer liksom killar. min igen användninga av dessa produkter är dock bergränsad till i princip nada av ngnanledning. taxi bak, givet.

Jay sa...

Jonatan: Kul att du håller med.

Winnermaja: no comment