torsdag, augusti 02, 2007

Bröllopsmat

Panik. Jag har nog inte träffat någon som är mer kräsen än vad jag själv är. Men jag börjar bli bättre på att äta mer varierat och nya saker. Men fortfarande är jag grymt kräsen.

Kräsen?

Nu är det ju så att jag ska på bröllop i helgen. Jag känner på mig att jag kommer å skämmas en del. Just på grund av att jag är kräsen. Kommer sitta där och pilla i maten och skämmas. Men jag ska försöka tvinga i mig maten. Sånt kan jag faktiskt göra ibland. Även om jag kommer må extremt dåligt för en stund.

Jag åt en minimal gurkbit för en vecka sedan.

Vi får se hur det går nu i helgen. Men jag ska äta. I alla fall lite. Det måste jag. Det kallas att visa respekt. Sånt kan jag också göra. Visa respekt alltså. Får hoppas att jag klarar av att äta bara. Men det ska nog gå bra. Jag kan ju faktiskt tvinga i mig lite mat. Lite går alltid. Inte för mycket bara.

Mat+Dytte= Katastrof

Inga kommentarer: