torsdag, augusti 23, 2007

Jag är inte längre en av er.

Besvikelsen var svår att gömma för omgivningen efter att jag hade gjort tentan igår. Hur ledsen jag var just då var också svårt att dölja. Satt där på tåget med glansiga ögon och ville helst av allt bara försvinna. Försvinna från allt som påminner mig om blått, jönköping, och framförallt mkv.

Blåa overaller

Tankarna som flög omkring var svåra att greppa och förklara. Att ens skriva ner detta var svårt. Min hand skakade och var oerhört svag. Min hand verkade sakna kraft och liv. Vad jag ska göra nu vet jag inte. Som det var då kunde jag inte skilja på rätt och fel. Tankarna gick runt med ord som rädd, thailand, usa, orolig, australien, blått, mkv och Jönköping. Vad dessa tankar betyder vet vissa. Vissa förstår inte alls.

Oförstående

Men jag kan säga att jag är lika rädd som när jag var liten. Lika rädd som jag var för att ............ Nu är jag lika rädd för att berätta vad det var jag var rädd för. Men den rädslan jag upplevde då var den värsta rädslan du kan tänka dig. Hela tiden gick jag på helspänn och kunde aldrig veta.

Kryp in i hörnet.

Nu är allt över.

Inga kommentarer: