tisdag, augusti 21, 2007

Inte en av er

Det känns så fel att stå där och "låtsas". Att "låtsas" vara en av dem. Kanske är jag inte en av dem. Kanske är jag allt annat än just en av dem. De frågar mig hur det är och jag svarar bra. Vadå bra? Klart som fan det inte är bra. Fattar ni inte att jag står och låtsas för er? Låtsas så de står härliga till. Egentligen är jag helt utanför och inte alls en av er. Men det fattar inte ni. Ni tror verkligen att jag är en av er.

Lev i er sagovärld.

Men efter imorgon kanske jag inte är en av er. Har ni tänkt på det? Har ni det? Jag tror inte ni har det. De flesta av er vet inte ens att jag kanske inte är en av er. För om jag inte är en av er, vem är jag då? Ja, det vet jag inte. Men inte en av er. Efter imorgon kanske jag blir en som varit en av er men som nu är en av ingenting. Har ni tänkt på det? Har ni det? Jag tror inte ni har det.

Lev i er sagovärld.

Imorgon klockan 15:00 beseglas mitt öde. Då kanske jag överger er. Mot min vilja men likt förbannat så överger jag er. För de säger att så är det. Klockan 17:00 så kanske allt är över. Klockan 15:00 så börjar ett litet helvete. Klockan 17:00 kan allt jag kämpat för vara förgäves.Har ni tänkt på det? Har ni det? Har ni hört de tomma stegen?

Nä, det har ni inte.

Inga kommentarer: