måndag, augusti 27, 2007

Stockholm med J

Jag spenderade helgen i Stockholm med min underbara flickvän. Min flickvän som ni känner som J. J är en sån person man drömmer om. En sån där tjej man brukar säga är ens drömtjej. Vi åkte till Sveriges huvudstad för att mysa och bara ta det lugnt. Det blev en helt underbar helg.

Love

Första dagen drog vi iväg till långholmen och badade. Min morbror sa att det var drygt 500 m dit men det var nog lite optimistiskt. Måste varit i alla fall det dubbla. Men det var väldigt skönt i vattnet efter en liten stund. Först frös man nästan ihjäl men sen var det perfekt. Trots massa ungar som jagade fåglar.

Birdies

Dagen efter blev det gröna lund tillsammans med grymt mycket annat folk. Köerna var ibland milslånga kändes det som. Men vi var glada ändå. Jag var mest glad för att jag var där med J. Hon gjorde allting så mycket bättre. Det var rätt kul på vägen tillbaka till tunnelbanan också. Då lekte J turist och började läsa högt vad som stod på murar osv.

Turist

Helgen avslutades med en promenad på söder. Väldigt fint område måste jag säga. Speciellt kattrumpan var ett fint kvarter. Förhoppningsvis kommer jag få mer fina minnen därifrån. Husen och vattnet var jättefint. Det bästa av allt var att allting var tillsammans med J.

Bring me back

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så otroligt mycket. Bara tanken på dig får mig att le länge, länge.