måndag, augusti 13, 2007

Mysteriet med den försvunna plånboken fjärde och sis

Jag var på väg att ge upp. Gå till banken och spärra skiten ur mina kort på banken. Jag har inte lite kort i plånboken heller. Men jag minns inte hur många det är. Men många är det. Hur tusan ska jag kunna spärra skiten ur korten om jag inte ens vet vad det är för kort?

Spärra skiten ur dem.

Jag letar igenom min dataväska i brist på annat. Hittar inget. Sätter mig i soffan och ska blogga om min stora misär. Min syster letar igenom min datorväska igen. Letar i samma fack som jag gör och jag suckar högt. Ska börja blogga och då min syster säger.
- Är det den här vi letar efter?
- VA? VAD?
- Den här plånboken?
- JAAAA, vart låg den?
- Den låg i din datorväska.
- Men jag letade ju igenom den?
- Inte tillräckligt noga. Den låg i sidofacket.
*Syster visar sidofacket den låg i*

Tack kära syster för att du hitta den åt mig. Var nära på att bli riktigt ledsen och förbannad samtidigt. Men nu slipper jag det.

Letandet är över...

Inga kommentarer: