fredag, augusti 22, 2008

Biking

Idag var jag ute och cyklade i Malmö. Själv. Jag skulle ner till västra hamnen eller bo01 som det också kallas. Jag fick låna Josses mammas cykel och sen bar det iväg strax efter klockan sju ikväll. Och som det bar iväg. Åkte iväg mot vad jag kunde tänka mig var riktningen mot västra hamnen. Jag hade fel. Jag kom till centralstationen istället. Gick lite snabbt på stan och kolla folket. Tröttnade och begav mig iväg på cykeln igen.

Off I go

Nu såg jag turning torso. Alltså det hållet jag skulle åt. Började cykla på känsla mer eller mindre då byggnaden ifråga försvann ur mitt synfält. Eller ja, jag cyklade mer eller mindre på känsla hela vägen dit. Jag kom dock dit. Efter lite om och men. Men jag kom fram och tog lite kort. Med betoning på LITE.

Phototrip

Då var det dags att bege sig hemåt då. Folk skulle givetvis ner till västra hamnen för att kolla på avslutningsfyverkeriet för festivalen. Alltså där jag var. I snigelfart rörde jag mig i motsatt riktning mot resten av Malmös befolkning. Efter en stund kom jag äntligen ut på en stor väg och började cykla med min syster i sällskap. I örat det vill säga. Hon var nog mer rädd för att jag skulle åka vilse än vad jag var. Jag cyklade som sagt på känsla och inte på lokalkännedom. Därför blev det många frågor till min syster om vart jag var någonstans. Vilket hon givetvis inte kunde svara på.

Förr eller senare kommer jag fram

Efter många om och men kände jag äntligen igen mig och kunde då enkelt ta mig till Josses hus. Men att cykla i Malmö är ett helvete, tycker jag. Ibland finns det cykelbanor, ibland inte. Jag bröt nog mot 60 trafikregler när jag var ute och cyklade. Jag var uppe på trottarer, ute på vägen och överallt där jag trodde att jag fick åka. Om det var rätt eller fel har jag ingen aning om. Oftast tog jag och åkte på vägen med bilarna. Trots att det fanns en cykelväg alldeles intill. Den upptäckte jag oftast försent och valde därför att cykla vidare på vägen med bilarna. Mer om det i ett senare inlägg.

Wrong wrong wrong

Inga kommentarer: