söndag, augusti 03, 2008

Doctor?

Min flickvän kom in på läkarlinjen i Danmark. Jag är stolt över henne och lycklig för hennes skull. Hon vill verkligen bli läkare och jag vet att hon kommer nå sina mål nu. Det var faktiskt bland det första jag fick veta om henne. Att hon ville bli läkare. Anledningen till det tror jag är att hon är så målinriktad. Hon visste nog redan då att hon skulle klara det och var därför väldigt öppen och stolt över det.

Is there a doctor in the house?

Samtidigt som jag är glad för hennes skull är jag också lite ledsen. Varför? För nu kommer det ta längre tid att ta sig till henne. Det kommer kosta mer. Och vi kommer förmodligen ses mindre än vad vi gör nu. Inte så kul men jag har bestämt mig för att vi ska klara det också. På något sätt ska vi klara av det. Kollade lite olika tågpriser in till den orten där hon ska plugga. Ena vägen skulle kosta runt 1000 kr t/. Den andra vägen fick jag aldrig något riktigt pris på. Jag ska kolla upp det lite senare.

Not only good

Inga kommentarer: