tisdag, augusti 12, 2008

Mr phoneman

Jag är sjukt trött av någon anledning. Kanske var det mitt larm som ringde 04:50 imorse. Kanske har jag sovit dåligt. Hade glömt stänga av mitt larm. Klantig som jag är. Men jag minns inte att jag stängde av det igår morse. Lite skumt ändå. Funderar på att försöka sova en liten stund. Ska dock ut och promenera vid 10.00. Kanske är bra att vara vaken då.

Promenix

Har sovit åtta timmar inatt. Nästan. Jag blev väckt av att en kille från relacom ringde och ville kolla på min telefon. Hade nämligen gjort en felanmälan. Han frågade lite om hur det lät och om jag hade bredband och sådär. Efter en liten stund sa han att det låter precis som att du har bredband på din linje. Problemet då blir att modemet stör ut telefonen och detta gör att det brusar.
Relacom - Har du modem?
Jag - Är det ett eventuellt modem som gör att det brusar?
R - Ja, om man tar bort det borde brusandet sluta.
J - Då har jag inget.

Woops

Jag skämdes så för min egna klantighet att jag ljög för den vänlige mannen från relacom. Det första jag gjorde när jag hörde att han hade försvunnit ut från trappuppgången var att koppla ur modemet. Inget brus på telefonlinjen. Klant, säger jag till mig själv.

Klant i klant

Inga kommentarer: