söndag, augusti 31, 2008

Rules

Regler, det finns överallt. Men här på Island verkar de upphöra för många av svenskarna. Varför vet jag inte för jag följer dessa regler som om jag vore hemma. Det handlar om hur du ska uppföra dig, agera och vad du gör. Här är det helt okej att festa tills du inte längre kan stå på benen under hela veckan. Visst, detta förekommer hemma men här är det mer en regel än något som händer ibland.

Rules are meant to be broken...or?

Killar som har flickvän hemma i Sverige skiter fullständigt i det och raggar på allt som rör sig här. Tjejen i matbutiken, bartendern på krogen och tjejen de träffa på berget. Det kvittar vad hon gör och hur hon ser ut. De verkar bara vara ute efter att knulla runt. Trots att de har flickvän hemma. Varför bryter de den regeln om att du ska vara trogen? Jag har inga problem med att följa det, varför har dem det? Kanske är de inte nöjda med sitt förhållande. Vad vet jag.

Moraldoktorn

Många saker som bryts här faktiskt. Förstår inte varför. Är Island något uttalat land där du får bryta reglerna? Är det sagt så hemma i Sverige att det är okej att bryta mot reglerna när du är utomlands kanske? Kanske är det jag som inte fattar något. Men jag följer de regler jag känner till. Kanske ska jag bara skita i vad alla andra gör och koncentrera mig på mig själv?

Why?

Inga kommentarer: