tisdag, augusti 12, 2008

Travel

Jag ska packa min väska. Min gigantiska resväska. I den ska jag packa allt jag behöver för att klara mig på Island. I två månader. Och självklart ska den räcka till att spendera två veckor i Malmö också. En innan jag åker och en när jag kommer hem. Det kommer bli sjukt mycket kläder känns det som.

kläder, kläder, kläder

Två månader ska jag vara borta från Sverige. Rätt sjukt när jag tänker på det. Samtidigt är det utomlands jag vill vara. Det är ingen hemlighet. Jag vill se mig omkring i världen och inte känna att jag slösat bort mitt liv på ett industrijobb när jag är grå och gammal. Jag vill inte ha ett jobb inom industrin. Eller ja, det är inte riktigt vad jag drömmer om att syssla med om jag säger så. Journalist är mitt gebit. Det är där jag hör hemma.

Write me the words of truth

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så nu räknas Malmö ändå till Sverige? ;D

Jay sa...

Malmö är fortfarande utanför Sverige. Det står väl inte att det tillhör Sverige i min text? :P