lördag, augusti 02, 2008

Working all day and all night

Idag har jag lite att göra. Ska betala lite räkningar, tror jag. Maila lite tidningar med förslag om reportage och artiklar till deras tidningar. När jag är på Island kan jag passa på att försöka tjäna lite extrapengar på det jag är utbildad till. Journalist. Eller egentligen är jag medievetare men journalistik är det jag vill jobba med.

Write it good

Det vore skönt att sälja två, tre reportage och kanske någon artikel eller två. Det blir närmare 10 000 extra i kassan. Om allt går in. Inte fy skam direkt. Därför ska jag nu maila lite tidningar som sagt. Vad ska jag mer göra? Jag funderar på att klippa mig faktiskt. Så långt hår jag har nu har jag inte haft på månader. Annars kör jag helrakat på skallen för det är lättskött haha. Skönt att slippa pilla med det.

Shave it off

Sen vet jag faktiskt inte vad som händer. Maila försäkringskassan om blankett E-104 som jag ska ha med mig. Om det bara är att gå in och hämta eller om jag är tvungen att säga till dem innan att jag kommer är bra att veta. Sen måste jag fixa lite i lägenheten. Jag har inte kommit iordning än och det har gått några veckor nu. Skärpning Jocke. Nu ska jag ta tag i dagen. Skriver senare. Tills dess - Ha d gött.

See ya

Nu är det bara 8 dagar tills Josse kommer hem också.

Inga kommentarer: