tisdag, augusti 26, 2008

Island so far

Det blev inget bad. Säffle orkade inte. Som ni märkte kallade jag dem säffle som en enda person. De är tre stycken. Martin, Elias och Maja, de två sistnämnda är ett par. Istället drog jag och säffle-killarna ut och sparkade lite boll på konstgräsplanen alldeles intill hotellet. Det gick åt helvete men jag var verkligen inte sämst. Det var en av säffleborna.

Säffle är en stad i värmland.

Idag har jag inte gjort så mycket. Inget jobb idag för vi hade inga får. Betalt får vi ändå så det är skönt. Då valde vi att gå runt lite på byn för att handla lite. Blev en internetkabel för mig så jag kan surfa. Vilket är oerhört skönt. De andra handlade mat. Det gjorde jag först efter fotbollen. Handlade för 1800 isk. Låter mycket men är inte så farligt som det låter. Föklarar senare.

Money

I Söndags kom jag fram till Island som de flesta vet. Fick bo på frälsningsarmén. Det sög. Inget internet, inga bra rum och en stor bibel på bordet. Inte riktigt min typ av boende. Det funkade för natten men just den kvällen funderade jag på vad fan jag hade gjort. Vad tusan gör jag på Island, tänkte jag. IDIOT. Åk hem med dig.
Då kändes det tungt. Det erkänner jag. Samtidigt har jag gett mig fan på att klara detta.

Två månader here i come

Inga kommentarer: