fredag, augusti 29, 2008

Halsband

Jag dränkte nyss mitt halsband i tandkräm. Ja det är sant. Anledningen till det? För att jag ville. Nä, men det var för att mitt halsband har blivit missfärgat efter att jag duschat med det på mig. När svavel och silver kommer ihop så blir det så. Det vill säga inte så kul för mig med ett silverhalsband. Vilket jag också älskar. Jag har haft det på mig sen jag fick det praktiskt taget, med väldigt få undantag.

Silver

Nu letar jag efter sätt att få bort denna hinna som lagt sig på mitt älskade halsband. Tandkräm ska tydligen funka för att kunna putsa silver och det testade jag nyss. Det fungerade sådär. För med vanligt papper och tandkräm så kommer jag inte riktigt åt i alla vrår som halsband ändå har. Ska kolla om det finns något medel att köpa i butikerna här. Annars lär jag plocka av mig halsbandet varje gång jag duschar och kommer att komma i kontakt med varmt vatten. Vill ogärna att det ska missfärgas.

Inga kommentarer: