söndag, augusti 31, 2008

Good and bad

Jag längtar hem. Det gör jag faktiskt. Inget fel att erkänna det, tycker jag. Att jag räknar dagarna tills jag kommer åka hem är ingen hemlighet. Varken för er där hemma eller för de jag jobbar med. Hitills har vi bara jobbat en dag och därför går tiden oerhört långsamt. Det är något jag inte gillar med att vara här. Att vi inte har något att göra.

Nothing to do

Jag ska räkna upp de dåliga sakerna. Vi har jobbat en dag. Det har gjort att det har blivit extremt tråkigt. Jag är här för att jobba och jag jobbar gärna under helgerna också. Jag har en supande rumskamrat som tar varje chans till att dricka alkohol. Något jag inte gillar om jag säger så. Min rumskamrat snarkar också så det står härliga till. OERHÖRT JOBBIGT. Ingen nattsömn gör att jag blir mer negativ och förmodligen har får en större hemlängtan. Byn är väldigt liten vilket innebär att det är sjukt lite saker att göra här. Det gör att tiden går långsamt det också. Vi kan inte göra riktig mat för vi har inga spisplattor. Vi har micro. Inga plattor. Det suger benhårt kan jag säga. Jag kommer nog ha gått ner i kilon då jag inte vill lägga en massa pengar på skräpmat bara för att överleva. Och sist men inte minst, vattnet luktar äckligt som fan. Ruttna ägg. Inte kul alls.

Negative side

Inga kommentarer: