lördag, augusti 30, 2008

A night out

Igår var det party med svenskarna på hotellet och på en av de tre pubarna som finns i byn. För mig började allting i Hannas rum där nästan alla satt och spela dryckesspel och pratade. Slog mig ner och gjorde folket sällskap, givetvis. Själv körde jag helnyktert. Det blev många "oroliga" över och var mer bekymrade för att jag inte hade något att dricka än vad jag själv var. Jag brydde mig inte överhuvudtaget för jag valde själv att inte dricka. Spriten, som jag berättat om tidigare, är väldigt dyr här.

Expensive

Igår hördes citat som "jag är glad bara jag har 5000 kr med mig hem" och "jag kommer ha 3000 kr när jag kommer hem efter detta". Anledningen till det är att de ska dricka upp pengarna. Inte så meningsfullt, enligt mig. För övrigt så tjänar vi runt 25 000 kr här så tanken för dem är att bränna 20 000 kr på mat, nöjen och sprit. På två månader.

Money blown away

Min plan är att ha lite mer än 5000 kr kvar. Och jag ska inte supa så mycket som de har tänkt göra. Jag klarar mig bra ändå. Jag har fem av sex smirnoff kvar och det är väl tänkt att de ska räcka tills vi åker härifrån nästan. Jajaja, jag låter kanske tråkig. Igår hade jag minst lika roligt som de som drack. Det utan att bry mig nämnvärt om att jag inte drack något.

No drinking

Inga kommentarer: