onsdag, augusti 13, 2008

Packing

Jag säger - SHIT. Vad mycket saker det är att packa egentligen. Vad är den tillåtna vikten för en väska? 18 kg? 20 kg? Det beror väl på vilken klass man sitter i antar jag.

Vad får det väga?

Det var lätt hittat. Efter lite googlande hittade jag vad jag sökte. På flygbolagets sida står följande:
"Ekonomiklass
Tillåts för varje passagerare i ekonomiklass:
* Flyg inom Europa/viktbegrepp: (Europa till Island och retur), passagerare i ekonomiklass får ta med sig 20 kg."

20 kg

Nu vet jag vad jag får ta med mig. Frågan är vad min väska väger nu. Tvivlar dock på att det väger över 20 kg nu. Det ska i lite laddare och en och annan teknisk grunka också. Lite böcker. En del kan jag faktiskt ta i mitt handbagage. Det borde underlätta. Då får jag ta runt sex kilo i handbagaget. En laptop och en extern hårddisk ska i den. Sen lite böcker då. Ja, det ska nog gå bra det här.

Teknikens under

Nu ska jag strax iväg och handla lite inför jobbet. Måste fixa lite mat innan jag drar dit nämligen. Kanske skriver något mer innan jag drar. Får se. Tills dess - Ha d gött

Inga kommentarer: