måndag, november 03, 2008

Bloggsparken

Det är väldigt mycket prat om människor som får sparken från sina jobb för att de skriver skit om dem på sina bloggar och facebook. Jag gör det. Har fortfarande inte fått sparken. Och kommer förmodligen fortsätta kalla mitt jobb för ångestfabriken. Varför skulle jag inte göra det? Inte så att jag inte är rädd om mitt jobb. Men hur många i världen tycker egentligen om sina industrijobb? Inte särskilt många.

Fire them

Jag tror att de som gillar sina industrijobb är nöjda med det lilla (no offense). De är nöjda med ett vanligt svenssonliv. Inget fel med det. Absolut inte. För mig som har större planer än så vill inte fastna halva mitt liv på en plats som jag inte gillar. Det är jobbet i sig som inte är så roligt. Arbetskamraterna är helt okej och lönen likaså. Därför går jobbet an. Inte mer än så.

Handle it

Varför ska det vara förbjudet att uttrycka sin åsikt om saker och ting? Yttrandefrihet kallar dem det. Ändå kan du få sparken för det. Är inte det konstigt? Skadar det företaget att jag inte tycker om själva jobbet? Skulle inte tro det. Sen om företaget ifråga skulle sparka mig för att jag inte tycker om dem så skulle jag väldigt gärna vilja veta grunderna till avskedandet. I detalj. Mer än att jag inte gillar dem. Jag sköter mitt jobb och är omtyckt av övrig personal och chefer. Finns därför ingen anledning att sparka mig. Svårt att förklara det.

Good luck

Inga kommentarer: