onsdag, november 26, 2008

Vi drar till Piteå

Jag har varit på en del platser i Sveriges land. Både privat och för min bok. Men jag har aldrig, aldrig, varit så långt upp som i Piteå. Någon gång ska vara den första och i Januari blir det min första gång.

Piteå

Jag ska erkänna en sak om Piteå. Det är inte billigt att ta sig dit. Oavsett om du åker tåg eller flyger. Tåget går på runt 2000 kr och likaså flyget. Skillnaden är att med tåget kommer du direkt till Piteå och det tar runt 14 timmar enkel resväg. Med flyget så anländer du efter tre, fyra timmar och hamnar i Luleå. Cirka fem mil från Pite.

Difference

Väl där ska jag träffa en ung gravid kvinna (tjej?). Det kommer bli första gången av mycket när jag väl är på plats. Dessa saker är det som det blir första gången av: flyga inom Sverige, vara i Piteå OCH i Luleå, intervjua en gravid kvinna och första gången jag spenderar natten på hotell när jag gör en intervju för boken. Säkert något mer som är första gången för mig. Men det är vad jag kan komma på just nu.

Första gången

Boken är något jag kommer jobba rätt hårt med nu då jag har en andra bok på gång också. Jag vill bli klar med den första innan jag sätter igång med den andra bara. Sen kommer det att komma en tredje också om det vill sig väl. Var tänkt att jag skulle upp till Stockholm i helgen för ett möte om just andra och tredje boken. Detta blir inte av. Blir på sin höjd ett telefonmöte. Kanske ska jobba på ångestfabriken på Lördag och sen kunde inte den jag (vi) skulle träffa just på lördagen.

Meeting

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hä jär rowlit i Pite! Nämen allvarligt talat, du ska ju till Kiruna, då snackar vi norrut! Las Kirunas saknar ju teletubbiesdansen. När ska vi få se den igen?


Förresten..det går inga tåg till Piteå. Man måste likt förbannat ta sig till Luleå först. Konstigt men sant.

MVH/ Las Kirunas, som av en slump råkade hitta hit :)

Jay sa...

Ojojoj, finfrämmat i bloggen ser jag. Tänkte på dig/er för några dagar sen. Tolka det rätt nu ;) Tänkte dra iväg ett mail till er Las Kirunas.

Teletubbiedansen får ni se öhhm öhhm ja bra fråga. I januari?!?!

VA? Går det inga tåg till Pite? Hur fasiken tar man sig mellan Luleå och Piteå då? Antar att det inte är så bra bussförbindelser heller.

Vad sökte du/ni på för att komma hit?
Trevligt att "träffas" igen förresten.