onsdag, november 05, 2008

Prolong

Jag vet att jag tidigare sagt att jag ogillar ångestfabriken och verkligen inte vill vara kvar där. Trots det så är det bra pengar, arbetskamrater och om jag ska vara helt ärlig - rätt slött jobb. Som en på jobbet sa idag "jag är här för rasterna".

Earlier

Idag slog det lite över ända. Idag tänkte jag tanken att jag kunde fortsätta på fabriken. Varför kan man då fråga sig. Jag ska försöka förklara. Det är just nu ett jobb som ger mig pengar. Och om jag inte får in pengar kan jag inte leva. Därför är jobbet viktigt för mig. Trots att det inte är detta jag vill syssla med så kryper jag till korset för att överleva.

Cross


Idag fick jag också kännedom om att en som jobbar på samma linje som jag själv ska gå i pension. Min första tanke var att jag skulle ta hennes plats. Det är inte heller omöjligt att jag gör det. Visst, jag söker andra jobb just nu. För jag vill till något bättre och något jag är utbildad inom. Om jag däremot inte får ett jobb jag verkligen vill ha så är fabriken ett vettigt alternativ. Faktiskt.

Pension

En annan kvinna på jobbet sa idag att det finns fyra anledningar till att hon är på ångestfabriken. Den första var pengar. Andra var arbetskamraterna. Tredje var rasterna och fjärde minns jag tyvärr inte. Det förklarar ändå rätt bra varför folk är på företaget. Det är inte för att det är roligt i alla fall. Det kan vi slå fast.

Stand by

Inga kommentarer: