lördag, november 15, 2008

Extravagant

Under det senaste halvåret har jag sparat ihop till en större buffert än vad jag räknat med. Snålat som fan på vissa saker. Jag hade en bra buffert innan också men den var låst. Nu har jag ökat på denna bufferten med pengar så jag klarar mig ett tag om jag vill.

Manage

Nu till min extravaganta livsstil. Nu när jag har en egen lägenhet igen så har det blivit att jag köpt på mig en del nya saker. Mest små ting som inte kostat så mycket än men det drar iväg ändå. Har ju bland annat köpt mig en ny stationär dator för runt 10 000 kr. En bra investering, enligt mig själv. Idag ska jag hämta min nya soffa som jag köpt. Sen funderar jag även på en ny fåtölj då jag just nu har det till min gamla soffa. Sen är det en del annat jag vill köpa nytt. Ny tv, tv-bänk, soffbord, laptop och en ny bokhylla.

Mycket att köpa

Vem som helst kan räkna ut att det här kommer kosta pengar. Klart det kommer göra det. Jag har inte räknat med annat heller och det är detta som min budget var tänkt att användas till. Nya möbler och elektronik till den nya lägenheten jag skulle flytta till. Trodde tidigare inte att det skulle bli så här tidigt jag köpte sakerna. Sen trodde jag inte heller att det skulle vara i denna staden. Mycket jag trodde tidigare som ändrats nu tyvärr.

Se framåt

Jag kommer köra efter mitt motto framöver. Se framåt. Det jag gör bra idag kan jag göra bättre imorgon. Se framåt. Det här klarar jag av. Se framåt. Jag förtjänar detta. Se framåt.

Det gör jag verkligen

Givetvis går det att ifrågasätta om detta är en särskilt extravagant livsstil då jag egentligen inte slösar pengarna på sånt jag inte behöver. Samtidigt är det pengar jag gör av med på saker. Och det snabbt. Sedlarna flyger iväg från bankkontot. Spartider för de flesta. För mig är det shoppingtider. Jag har min buffert och jag klarar mig ett tag på den. Ångrar ingenting jag gjort för att uppnå detta. Jag klarar mig.
Regret

Inga kommentarer: