lördag, november 22, 2008

Kanske var det bäst så?

Hon ser glad ut nu. Kanske var detta det bästa som kunde hända. För hennes del. Min egen också, eller? Svårt att säga och framförallt jobbigt att erkänna. Men samtidigt är det nog så. Att hon har det bättre utan mig. Jag var en bromskloss mot världen för henne.

To the world

En sak jag velat, men inte fick, var att veta mer om M. Jag frågade någon gång och sa att jag gärna ville veta mer om h****. Ville gärna men fick inte. Varför vet jag inte. Jag ville inte tjata heller om du skulle ta illa upp och bli ledsen. Kanske skulle jag frågat mer. Eller så var det bra där. Jag skulle inte veta mer än det jag redan visste.

Regrets

Mycket jag ångrar nu i efterhand. Alltid lätt att vara efterklok. Ska försöka se framåt igen. Fått en dipp nu som är jobbig att ta sig ur. De kommer ibland. Som ett brev på posten du inte vill ha. De där dipparna. Tycker inte om dem.

Dip

Inga kommentarer: