fredag, november 14, 2008

Meeting

Idag fick jag lite efterlängtade böcker. Jag har att läsa nu kan jag meddela. Har runt 12 böcker att läsa nu vilket jag är väldigt glad över. Det kommer sysselsätta mig i drygt en månad kanske. Beroende på hur mycket jag läser. Det går i perioder det där.

Period

Igår hade jag ett möte. Resultatet av det kan förhoppningsvis hjälpa mig väldigt mycket framöver. Det är så mycket som är på gång och som förändras för mig nu. Har intervjuer att göra, möten att gå på, jobba på ångestfabriken, söka jobb, skriva krönikor.

Much to do - less time

Som ni märker är det en hel del på gång. Ångestfabriken är det som tar mest tid. Måste hela tiden få in pengar för min extravaganta livsstil. Jag berättar mer om detta senare och det är väl inte direkt jätte extravagant men ändå. Men denna månaden har jag gjort av med en hel del pengar. Samtidigt har jag fått in lite pengar från alla möjliga håll också. Det balanserar väl rätt jämt skulle jag tro.

Extravagant är dagens ord

Just nu går många delar av mitt liv väldigt bra. Jag kommer framåt på många olika sätt och utvecklas både som människa och journalist. Utvecklats på andra plan också men det tar jag inte upp här och nu. Inom mig har jag en drivkraft som är svår att förklara. Det jag kan säga om det är att den gör att jag ger mig fan på att klara av det här. Allt.

Utvecklas

För några månader sen hittade jag ett kort när jag var ute och sprang. Ett spelkort såg det ut att vara. Från vilket spel vet jag inte men jag tog med mig kortet hem. För den beskriver vad det är tänkt att jag ska göra. "Se framåt" står det på kortet. Det är precis vad jag gör nu. Kommer förklara mer kring detta kort i ett senare inlägg.

Card of the future

Inga kommentarer: