fredag, november 21, 2008

I wrote your name in the snow

Jag har slutit mig ett tag. För omvärlden. Eller egentligen bara för vissa. Du är inräknad där. Bland de vissa. Varför vet jag inte. Känner mig kanske sviken. Ensam. Bedragen. Lurad. Det är väl så.

Många känslor

Jag trodde så starkt på oss. Hade stora drömmar för oss. Fick känslan av att du kände samma sak. Ända till slutet. Då allt krossades och jag låg där i din säng och grät. Visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra. Då allt jag kunde känna bara var tomhet. När orden från dig var att du behövde tid för att tänka. Då raserades min värld.

Torn

Jag berättade allt för dig. Vissa saker som vänner inte vet om. Som de aldrig fått reda på och aldrig kommer få veta. Jag delade allt med dig under en, för mig, lång tid. En tid av förtroende, vänskap och kärlek. Jag berättade mina drömmar för dig. De som betyder mest för mig. Kände mig stark med dig vid min sida. Vi skulle ju erövra världen. Vad gick fel? Vad hände? Vart valde vi fel väg att gå?

Jag ville erövra världen med dig. Du ville annat

Inga kommentarer: