tisdag, november 11, 2008

Toothache

Ni trillar in ändå. Trots att jag inte har skrivit något. Varken igår eller idag. Ändå kommer ni. Mina trogna läsare. Givetvis kan man ställa sig frågan varför. Det gör jag inte. Jag ställer så många frågor ändå. Det räcker med dem som redan är.

What is

Jag var trött på jobbet idag. Väldigt trött. Får skylla mig själv som satt uppe till efter tolv på natten trots att jag visste om att jag skulle upp fem timmar senare. Idag var jag hos tandläkaren under arbetstid. Något jag inte är förtjust i. Tandläkaren alltså. Den här gången gick det bra. Som tur var. När jag kom tillbaka till jobbet var mitt tandläkarbesök det stora samtalsämnet. Något som alla i gruppen pratade om. Förutom en person.

Here it comes

M har tandläkarskräck. Och då menar jag inte "aj, jag är lite rädd för borren" utan här är det mer "jag kommer dö om jag går dit och jag dör hellre än att gå dit". Han ska dra ut en tand som sett sina bästa dagar kring 1997. Om ens det. När folket på jobbet började prata om det så drog han sig snabbt men tyst tillbaka. Bara tanken på en tandläkare får honom att få en oerhörd rädsla. Det kan inte vara lätt. Tur att jag inte är sån.

Hur är du?

Inga kommentarer: