tisdag, november 18, 2008

Pardans?

Ett gäng från jobbet som jag känner var ute för några helger sen. De bowlade och åt god mat på den lokala bowlingen här i stan. Det hela var en trevlig stund och vad jag förstod så var det oerhört roligt och många skratt kom ur detta.

Bowling

Efter detta ville de unga tjejerna vidare till Olins som är utestället i Skara. Praktiskt taget det enda utestället förutom när det är större grejer på stadt. De drog sig i alla fall dit och det var ett blandat gäng. Den med lägst ålder var 19 år och den äldste runt 45 år. Dem 19-åriga tjejerna är vana vid allt vad dans på ett uteställe idag är. Det var inte 45-åringen.

Not used to

Hon förklarade för mig några dagar efteråt att hon nu lärt sig pardans. Jaha, tänkte jag. Men det borde väl hon ändå kunna som är i den åldern. Ack vad fel jag hade. Vi missförstod varandra lite. Eller jag missförstod henne rättare sagt. Pardansen var tydligen något helt annat än vad jag hade trott. HELT ANNAT.

Something different

Pardansen hon lärt sig var hur man parade sig på dansgolvet. För det var nämligen vad dansen var, enligt henne. Rumpor stöttes upp mot killens kön och det såg ut som att han satte på henne där och då, sa hon. Aldrig varit med om något liknande, förklarade hon. Är det verkligen så där ute, frågade hon mig.
Ja, svarade jag. Det är väl så nu för tiden. Jag kan, kanske med en viss oro i rösten, säga att det är andra tider nu. Mer sexistiskt än någonsin.

Sexism

Det är mer fuckie fuckie på dansgolven idag än på hennes tid. Mer hud ska visas och snart så är det väl allmänt accepterat med ett samlag på dansgolvet. Petting är ju redan idag helt godkänt, enligt många. Vad är det för tider vi lever i? Mina ungar ska aldrig få gå ut på såna klubbar om denna utveckling fortsätter. Haha, tänk er mina ungar. Fia-lotta och Styrbjörn. De får inte gå ut med kompisarna.

Revolt nästa.

Inga kommentarer: