torsdag, november 27, 2008

Vote me for president

Jag hade sökt ett jobb på Sveriges riksdag förstår ni. Japp, vill bli en höjdare inom politiken nu förstår ni. Det är viktigt att jag är med och förändrar min framtid, allas vår framtid. Vem är då bättre att ta hand om er framtid än jag? Kan inte komma på någon annan såhär på rak arm.

Vote Dytte for president

Kan ta det från början. Det var ett tag sen jag sökte jobbet på vår kära riksdag. Faktiskt både en och två månader sen. Idag fick jag ett brunt kuvert med mitt namn på. Kan visa bild på det senare. Häftigt som fan. Inte varje dag man får brev från en sån hög instans i Sverige. Öppnade ivrigt. Även om jag inte hade en aning om vad det var för något.

Kuvert

Drog upp ett A4 och började läsa. Tydligen hade det tagit ett tag att bestämma vem som skulle få "mitt" jobb. För inte var det jag som fick min rättmätiga plats. Hur ska jag nu kunna erövra världen? Nä, men seriöst. Jag hade faktiskt sökt ett jobb för ett riksdagsparti. Fick det inte. Därav brevet. Frågan är om jag var med länge i urvalsprocessen. Ska maila den kvinnan som har ansvaret för denna felanställning och fråga vad h*n hade som inte jag har.

What does she have?

En annan rolig sak nu när vi ändå pratar politik. För några år sen var det dags att välja en ny regering om ni minns. Senaste valet alltså. Jag är inte den som är den utan lyssnar på allt och alla. Bara de säger något vettigt. Det som skulle bli ett samtal mellan en väljare och några partirepresentanter blev plötsligt en värvningskampanj. Både vänsterpartiet och socialdemokraterna ville att jag skulle gå med just dem. Tyckte jag hade vettiga åsikter och kanske till och med hade en framtid inom politiken.

Future lies within politics

Klart som tusan att jag hade blivit en bra politiker. Det tror jag absolut. Jag är förbannat bra på att ljuga. Vill jag inbilla mig i alla fall. Kanske inte alla som tycker det och genomskådar mig lätt men ändå. Sen att jag är väldigt mycket vänster är inte alltid något som uppskattas. Har kommit in i vilda diskussioner med människor om min politiska åsikt. Oftast slutar jag debattera väldigt snabbt. För folk har en väldigt negativ åsikt mot vänsteranhängare.

Negativt, men nog om det

Inga kommentarer: