fredag, april 24, 2009

Home with the cops chasing me

Kom precis hem. Har varit och kollat in en intressant match ändå så det har varit helt okej ändå. Trots att jag fick offra en fredagskväll för detta. Men man får tänka på pengarna som man får av sitt lilla jobb.

Money from work

När jag kom till Skara träffade jag på polisen. Inte en gång utan två gånger. Först när de körde förbi mig i en rondell. Då tog jag det väldigt lugnt. I och för sig så gör jag det annars också men ändå. Jag körde vidare i den lilla golfen och stötte på dem igen minuten senare.

Copchase

Jaja, tänkte jag. de får väl stå där mitt i vägen men hoppas bara de flyttar sig för nu kommer jag med bilen. Nänä, fel av mig. De lyste med någon liten röd stav och då var jag tvungen att stanna. Jag undrade lite snabbt vad som var fel innan jag drog ner rutan sådär coolt som de gör i filmer ni vet? Inte med vev utan med en liten knapp. Då skulle jag blåsa? What? Jag har precis fått mitt körkort och sen så ska jag blåsa det första jag gör. Om jag ska vara ärlig tror jag snuten är ute efter mig.

De jävlarna

Nu ska jag börja skriva på min text som ska vara klar tills på söndag. Imorgon är det en ny match men i Skara så den behöver jag ingen bil till. Ingen risk för rattfylla då. Och nej det var helt grönt idag. Ingen alkohol i kroppen som tur var.

Nu jobba

Inga kommentarer: