måndag, april 20, 2009

Vad tjänar bloggarna?

Vissa lägger ner sjukt mycket tid på sin blogg. Själv lägger jag ner kanske en halvtimme, timme om dagen. Inte mer än det. Absolut inte mer. Kanske beror det på att jag inte skriver så mycket eller att jag skriver väldigt tråkigt, haha. Vad vet jag.

Time

De stora bloggarna hävdar att de lägger ner runt åtta timmar om dagen på sin blogg. Självklart handlar det inte bara om saker de skriver utan även möten och samtal med företag. Sådana som betalar eller ger gratis saker för att bloggarna ska skriva om dem. Summorna som nämnts är olika men efter lite googlande så tjänar Kenza 50 000 kr varje månad ungefär. Ibland blir det mer och då kan det vara det tre, fyrdubbla.

Moneymaker

Blondinbella tjänar, enligt egen utsaga, 100 000 - 200 000 varje månad. Det är en del pengar faktiskt. Det är väl mer eller mindre en årslön för mig. En sån summa hade jag kunnat försörja mig på ett år. Helt ärligt. Det säger en hel del. Min månadslön som jag har när jag jobbar shoppar Bella och Kenza upp varje månad skulle jag tippa på.

Shopping

Jag tror inte min blogg hade kunnat nå den oerhörda summan även om jag jobbade heltid med bloggen. För att det skulle vara en vinstdrivande blogg skulle den få byta inriktning och jag hade fått lägga om mina vanor. Försökt analysera mer vad ni läsare vill läsa om istället för att skriva om det som faller mig in. Hade aldrig klarat det faktiskt. Alla som läser min blogg vet att jag skriver om allt möjligt.

Can't change

Det kan jag inte ändra på. Kommer inte göra det heller. Kan föra in några nya inslag ibland men det är för att jag vill och förmodligen tycker att det är roligt. Annars skulle det gömmas i en garderob och aldrig släppas ut. Den dagen jag säljer mig för 50-100 000 i månaden har jag förmodligen slagit i huvudet. Ni, mina tre läsare ska slippa det.

Sell my soul

Inga kommentarer: