måndag, april 20, 2009

Name

Jag tycker vi svenskar har så tråkiga namn. Vi har namn som Anders Svensson, Karin Larsson och Isabelle Johanssson. Vilken fantasi och vilken oerhört kreativt folk vi är. Många gånger tycker jag att vi svenskar är fega. Vi gömmer oss bakom jantelag, lagom, pratar inte med någon på bussen, är rädd för okända och tycker det är bra bara vi deltar. Trött är vad man blir. Varför den här tråkiga nordiska mentaliteten?

Nordic

Själv skulle jag vilja ha ett namn som Jay, Jason eller Colin. Efternamnet hade man också kanske velat ändra och då valt något som Preston, Knight eller Holyfield. Lite ovanligare namn för att vara svensk och sen gillar jag hur det låter när man säger det på engelska.

How it sounds

För vem tusan kan säga Joakim i England eller i USA? Jag fick be en försäljare som skulle fjäska att säga Erik som också är mitt namn så han kunde uttala det rätt. Han hade stora problem med Joakim kan jag säga. När jag gör mig ett namn internationellt sen så kan det vara bra med ett namn som funkar i alla länder. Kanske ska döpa om mig till Jay? Eller bara ta en bokstav J. Alla kan säga det.

A letter

2 kommentarer:

Dino sa...

Håller helt och hållet med om det du skriver i första stycket.
Jag har skaffat mig en blogg nu. Länkar den som URL-adress.

Jay sa...

Bra där dino. Lägger till den i bloggrullen, som folk säger.