lördag, april 11, 2009

Bild och fotoblogg

Har tänkt lite på det här med photoshop och foto. Det är en jävligt poppis grej att publicera på sin blogg. Bilder och photoshoppade sådana. Det imponerar alltid på någon och sen sprider det sig. Du får en del läsare på det och det är ju roligt.

Fun, fun, fun

Jag har knappt några bilder. En gång vartannat halvår så blir ni, mina tre läsare, glada för då kommer det en bild. Annars bom pang ingenting. Bilder är min grej det och mina ord. Framförallt orden. Sen kommer bilderna även, som jag förklarat tidigare, om det inte är lika självklart för mig att ha med mig kameran numera. Jag gillar enkla bilder eller sjukt komplicerade som man får tänka lite på. Det är också såna jag enbart tar nu. De få gånger jag fotar.

Picture

Ett tag tänkte jag gå över till en fotoblogg och kanske photoshoppa ihop något lite då och då. Sen ångrade jag mig för mina ord betyder för mycket. Jag kan inte bara lämna dem och tro att de klarar sig. Nä, för det gör de inte. De kommer frysa ihjäl och sen kommer mina ord inte hjälpa någon. Inte ens mig själv.

Help nobody

Nevnarien driver en fotoblogg där hon ändå skriver en hel del. Hon får ha den tycker jag för hon verkar vara lite halvpopulär sådär. Möjligtvis inte lika stor som min med mina tre läsare, but hey you gotto start somewhere. En dag har säkert den lilla tjejen från Skara också tre läsare och då är jag en av dem. Sen att jag har läst hennes blogg från dag ett hör inte hit. Bloggar kanske jag ska säga då hon bytt lite. Hon får ingen länk idag för då tar hon säkert er tre som läser.

No länk today Nevvan

2 kommentarer:

nevnarien sa...

Haha fan du borde tänka på mig som behöver lite publicitet ;)

Appropå det där med att photoshop och foton är så populärt... jag tycker ändå att det är lite kul att när jag började inrikta min blogg, så fanns det typ inga sådanna bloggar. Det var kul så länge man var en av få.. nu känns det lite mer en i mängden... men så är det ju alltid med det som blir populärt. Det tyckte väl dem som var tidiga med modebloggar också... haha.

En annan kul grej är att jag fått för mig att ingen läser min blogg för min text, utan enbart för mina bilder... vilket blir kraftigt motbevisat när jag skriver jöttelånga inlägg utan text och märker att de får fler kommentarer än mina bilder.
Nog för att de gånger då jag verkligen bara skrier, då är det någonting att lägga vikt på, men ändå... jag trodde inte att de som läser en bildblogg orkade läsa text.. haha... men där ser man och det är oerhört kul att veta.

Jay sa...

Nevnarien: Jag vet men va fan det kommer sen vet du ;)

Jag vet att det inte var så poppis när du började. Startskottet var väl illustrationerna om jag inte minns fel och sen rullade det på för dig.

Ibland är det skönt att bli motbevisad ;) :D