tisdag, april 28, 2009

Komplimanger

Varje gång jag skickar in en matchrapport eller en intervju till tidningen kommer det där gnagande tvivlet där jag undrar om de verkligen tycker att det jag gör är bra. Om det jag skickar in duger. Jag håller ofta upp bilden att mitt skrivande är bra. Det tycker jag också men samtidigt behöver jag en bekräftelse på det.

Like me?

Varje gång jag skickar en en matchrapport eller en intervju är jag rädd för att jag ska få ett mail där de ska såga mig längs fotknölarna och säga åt mig att jobba med något annat. Trots den tanken får jag bara tack och lovord. Sist frågan om mina texter dök upp så hade chefen inte ens läst det när jag frågade men skrev tillbaka "jag har inte läst det än men jag vet att det är bra". Ska jag sluta tvivla på mig själv nu? Eller är mina krav för höga?

Lovord

Jag har väldigt svårt med komplimanger för jag tror inte på dem. Människor slänger ofta ut komplimanger utan att mena det. De säger det bara för att säga det. Jag vill veta att jag verkligen har gjort något bra istället för att höra en kommentar som bara slängs ut för att göra mig nöjd. Det är därför jag blir glad när jag får mer jobb av samma tidning. Det betyder verkligen att det jag gör är bra. För annars skulle de hitta någon annan som kunde göra mitt jobb. Men de ringer mig. Det gör mig glad och visar att mina texter är bra.

Doing a god job

Inga kommentarer: