onsdag, april 08, 2009

Meet my better half

Ibland känner jag mig halv när det kommer till det här med livet, när jag går in i nya förhållanden och när människor berättar vad de gör och speciellt vad deras föräldrar sysslar med. Det har alltid hämmat mig och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det.

Pulled back

Varje gång jag går in i ett nytt förhållande så är jag halv. Den andra halvan är mina föräldrar som inte finns med mig. Jag träffade en tjej i Skåne i början av året och det hela föll på att jag kände mig obekväm och oförstådd. Det var inget fel på denna tjej what so ever men hon kunde inte förstå mig och jag hade svårt att förstå henne med om jag ska vara ärlig. Det är som en osynlig barriär runt mig som människor har svårt att tränga igenom för att de inte vet hur. Samtidigt som de har svårt att komma in har jag svårt att nå ut till dem.

Hard

Barriären stoppar även mig. Den gör det väldigt svårt för mig, för så fort jag tror att jag är säker försvinner min säkerhet snart ner i ett stort svart hål. Vad är då kvar? Jo, Dytte. En osäker jävel som försöker hålla skenet uppe för att lära sig att älska personen han träffat. Oftast går det käpprakt åt helvete. För han är halv.

Black hole

Den där gnagande känslan som skriker inombords varje gång jag träffar någon "spring för helvete. Spring nu när du har chansen din jävel". Allt för att inte låta mig såras eller såra någon. Jag har färdats på den här vägen för länge och kommer allt längre bort från mitt hem. Kanske är det dags att försöka vända om och hitta en väg hem. Kanske är allt redan dött där borta. Det kan vara försent nu. Jag tar inga chanser men en sak är säker. Jag måste våga ta chanser som dyker upp. Precis som den här möjliga blinddaten som en kompis försöker lura in mig på.

Blinddate

Personligen känner jag att det är lite som att köpa grisen i säcken. Ur säcken kommer den där grisen eller, om jag har (o)tur, skönheten som får mig att springa. Då jag får den där känslan som säger "spring då för helvete medan du har chansen". Kanske är jag bortom all räddning. Kanske behöver jag bara tid.

Time

Inga kommentarer: