onsdag, april 08, 2009

Jobb

Jag känner mig taskig just nu. Har bestämt att jag ska jobba imorgon när kompisarna drar iväg på bio. Helst av allt skulle jag också vilja vara med. Det går inte och det känns dumt.

Stupid

Det är bra pengar för mig och det är därför jag jobbar. Vet att det låter som att jag bara jobbar men det är långtifrån sant. Det är en timme här, en där och några någon annan dag. Ångestfabriken är det enda stället som ger mig åtta timmar i följd på en och samma dag.

Same fucking day

Det jobbiga med ångestfabriken är att om man tackar nej så dröjer det ett tag innan nästa chans dyker upp. De är inte så glada i att man tackar nej till dem. Samtidigt är det arbetsgivarens marknad just nu. Att jag som söker jobb tackar nej och tror att det dyker upp en bättre chans imorgon har i dagsläget fel. För idag är det oerhört tufft att få jobb. Om jag kunde välja en tid att plugga hade jag valt att plugga nu.

Försent för det kan man väl säga

Inga kommentarer: