lördag, april 25, 2009

Reminder

Testade lite kläder från min garderob för att se om de fortfarande passade och efter en stund tog jag på mig en svart kavaj. Redan när jag drog den över armen kände jag att det låg något i en ficka. Jag kände i innerfickan och där låg tre papper med text på som jag började läsa. Efter en stund förstod jag. Det var från en presentation jag en gång höll.

Presentation

Känslorna sköljde över mig och jag kände mig liten, svag och värdelös. Jag är inte klar med boken som den där presentationen handlade om. Det ger mig ångest varje gång någon frågar mig om den. Samtidigt som det är mitt löfte och något jag verkligen vill uppfylla är det även min förbannelse. Den följer alltid med mig vart jag än går. Men den ska bli klar om jag så ska gå under på kuppen. Det är mitt löfte och jag ska uppfylla det.

Promise

Jag stoppar tillbaka dessa papper i kavajen och hänger in den i garderoben igen. Som en påminnelse till mig själv. Så jag inte glömmer. Den ska vara där som en ständig påminnelse varje gång jag öppnar garderoben. Det hjälper inte att stänga dörren och vända den ryggen. För på motsatta sidan av rummet finns en bild på min mamma. Det här är inget jag kan fly från.

Nowhere to run

Inga kommentarer: