torsdag, april 09, 2009

När natt övergår till dag

Jag känner mig taskigare och taskigare för varje timme som går. Sitter fortfarande här hemma och går igenom det i huvudet. Jobba eller gå på bio med vännerna. För normala människor går väl jobbet först men vem säger att jag är normal? Vem fan säger vad som är normalt?

Samvete

Teoretiskt sett har jag fortfarande en chans att tacka nej till jobbet idag. Det skulle dock göra att mina aktier skulle sjunka ner mot nollstrecket. Därför sitter jag nu här och har dåligt samvete. Jag vet att när klockan ringer 14:54 så befinner jag mig på ångestfabriken. Inte hemma och absolut inte väntandes på någon bio.

Cinema

Idag kommer jag inte komma hem igen förrän torsdag övergår i fredag och det som skulle kunnat vara en lång och skön natts sömn blir istället en paus inför nästa jobb. Imorgon klockan 11:00 är det avspark för två lokala lag och jag ska skriva om den. Ordet vila finns väl inte i min ordlista, antar jag. Ändå kommer mitt samvete nog inte släppa detta förrän natten övergår till dag och dagen övergår i en ny vecka. Kanske då. Inte förr.

Natt

Inga kommentarer: